Thursday, January 1

-::Menyambung titik yang berhenti::-



In the name of ALLAH..most gracious...most merciful...

Alhamdulillahirabbil`alamin...

Setelah sekian lama mendiamkan diri, dengan izin ALLAH SWT, saya berfikir harus bangun untuk memberi manfaat pada sahabat-sahabat di luar sana dan juga pada diri sendiri yang sering lupa dan leka. Sebelum ini hanya diari catatan menjadi peneman di mana saja saya berada untuk mengeluarkan idea yang mencurah-curah dalam minda. Apabila diselak helai demi helai..alangkah baiknya saya memenuhi kata-kata terakhir daripada Saidina Ali KaramallahuWajhah :

"Jadikanlah percakapanmu sebagai zikir,
Diammu sebagai tafakkur,
Pandanganmu sebagai iktibar,
Gerakmu sebagai penghambaan,
Dan daripada lisanmu serta tanganmu manusia mendapat kesejahteraan."

Maaf kepada sahabat-sahabat yang masih terus setia masuk ke blog lama saya di multiply. Blog yang sudah agak berusang tersebut insyaALLAH akan saya sambung titik noktahnya di sini...
Semoga dengan penerusan ini akan mendapat redha Allah SWT. Ameen ya Rabbil`alamin...

Wallahu`alam.

Nurhidayah,
Sulawesi Selatan.

1 comment: