Sunday, January 18

-:: Kemengan iftitah perjuangan ::-


“Ana kat Terengganu ni. Pulang mengundi. Emy dan Yamin jugak pulang. Besok diaorang sampai” Wana menegur saya dalam YM petang semalam.

Terkejut saya. Rasanya baru hari tu Wana memberi tahu yang dia sangat sibuk dengan beban tugas program masternya di UKM. Subhanallah….

Tahniah pada semua sahabat-sahabat yang sanggup pulang ke kampung halaman untuk mengundi walaupun sibuk dengan kerja dan beban tugas menuntut ilmu di ibu kota dan negeri lain. Satu undi itu amatlah berharga. Semoga usaha antum semua diberkati ALLAH SWT. Alhamdulillah kemenangan sudah di tangan ISLAM. Semoga dengan kemenangan ini menjadi iftitah yang lebih bermakna dalam perjuangan ISLAM akan datang. Ameen ya rabbal`alamin.

PAS (Mohd Abdul Wahid) mendapat 32,883 undi manakala BN (Dato’ Wan Ahmad Farid Wan Salleh) 30,252, sementara undi calon Bebas adalah 193 undi, di mana PAS mendapat kelebihan majoriti 2,631 undi. Pilihan Raya Kecil Kuala Terengganu diadakan bagi mengisi kekosongan kerusi Parlimen P036 berikutan kematian mengejut penyandangnya, Allahyarham Dato' Razali Ismail yang juga Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia pada 27 Oktober lalu.

“Apabila telah datang pertolongan Allah dan Kemenangan. Dan engkau melihat manusia masuk ke dalam agama Allah dalam keadaan berbondong-bondong. Maka bertasbihlah dengan memuji Tuhan mu dan mohonlah keampunan padaNya. SesungguhNya Dia adalah sangat Pemberi taubat.” (An-Nasr:1-3)

Doakan jua buat umat Islam di seluruh dunia yg masih didalam getir terutama di Gaza.
Wallahu`alam.

2 comments:

  1. Allahuakbar. Tiada yang mustahil jika Allah berkehendak. Kemenangan Kuala Terengganu adalah kemenangan kita semua ummat Islam. Yakinlah masa depan pasti milik Islam.

    p/s: kalau dah cukup umur, jgn lupa mendaftar sebagai pengundi (ana pun xdaftar lagi..heheh).

    ReplyDelete
  2. Allahu akbar..!InsyaALLAH..semoga ALLAH sentiasa bersama hamba-hambaNYA..ameen.

    p/s:nanti balik malaysia cepat2 daftar.

    ReplyDelete